مكتبة القصص هنا هتلاقى قصص كتير فى مختلف المجالات فى الحياة...

قديم 03-15-2014
elswah77 elswah77 غير متواجد حالياً
..:: عــضــو جـديـد ::..

I15 الغرفة والاشباح (قصة حقيقية)

فى عام 2002 كنت ذاهب فى رحلة الى امريكا ونزلت باحدى الفنادق البسيطة فى ولاية كاليفورنيا ودخلت الفندق وتوجهت للاستقبال وطلبت غرفة فرد الموظف الغرف كلها محجوزة
فقلت مفيش اى غرفة فاضية فرد بأن فى غرفة فاضية فى الدور الثالث بس لم يسكنها احد من فترة طويلة جدا
فقلت عادى ولم يخطر فى بالى اى حاجة من الى هيجى بعد كدا فاخذت المفتاح وطلعت الغرفة حتى رفض موظفى الفندق يفتح الغرفة او ينظفها فدخلت ونظفتها كويس ونمت اول يوم عدى مفيش احلى من كدة وصحيت بدرى ونزلت كل الى فى الفندق بيسالنى انت الى اخذت الغرفة كذا .......
فاستغربت هو فيها حاجة محدش رد عليا فخرجت شوية اشوف المدينة واشتريت بعض المستلزمات ورجعت الفندق
وطلعت الغرفة كانت الساعة 8 نزلت فى المطعم طلبت العشاء
وتمام وطلعت دخلت الغرفة وشغلت التلفزيون وقعدت على السرير وانا مندمج فى التلفزيون الاقى بنت موجودة فى الشاشة وبتنظر ليا بشكل غريب حتى انى خفت فقربت من الشاشة اشوف دى اية الا وهى بتصرخ بصوت عالى فى وجه وانا بسرعة بتكعبل واقع ومش عارف اقوم خالص
فشكيت ان الصوت دة ضمن الفيلم المهم قدرت اقوم بعد 10 دقايق وقعدت وشربت مياه الا وشباك الغرفة بيتفتح والاقى واحدة تانية بتمشى علية وعايزة تنتحر
فجريت على الشباك والاقى مفيش حاجة خالص ودلوقتى اصبحت مش عارف اصدق دة ام عبارة عن خيالات فدخلت اتوضئت وصليت ركعتين ونمت وانا نايم سامع اصوات كتير حواليا فى الغرفة اصوات اطفال وغيرهم كتير
فى اليوم دة منمتش ابدا اول ما افجر طلع خرجت من الغرفة ونزلت تحت وسالت الموظف الغرفة دى فيها اية مردش عليا
ولكن لقيت عامل بالفندق بينادى عليا ويقولى ان الغرفة دى بيقولو عليها مسكونة علشان من حوالى 15 سنة كان كل واحد يسكن الغرفة دى يموت بشكل غريب ياما ينتحر او يقتل الى معاه فى الغرفة ويقتل نفسة اخرهم واحد قتل زوجتة وطفلين وقتل نفسة بشكل غريب ومن ساعتها والغرفة مغلقة تماما انت اول واحد سكنها بعد دة طيب لية مفيش حد نبهنى
قولنا اكيد الغرفة بعد 15 سنة خلاص مفيش ضرر .
وبسرعة رجعت الغرفة ودخلتها وخدت حاجتى وخرجت بسرعة من الفندق وانا بقول الحمدلله انه لم يحصل ليا شىء اكتر من كدا .
اقرأ ايضا جديد الأخبار لحظه بلحظه على ايجي لفرز

الكلمات الدلالية (Tags)
(قصة حقيقية), الغرفة والاشباح
تعليقات زوار الموقع على الفيس بوك